Om Oss Historien FAQ Butikk EN
Om oss
Historien
FAQ
Butikk
En
Frakt

Levering

Normalt har du varene på postkontoret 2-3 dager fra vi har mottatt din bestilling. Postkontoret gir deg beskjed når pakken kan hentes.

Du har to ukers frist til å hente pakken din på ditt nærmeste postkontor. Gjør du ikke det vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er Postens reglementer. I tillegg, vil du bli fakturert for fraktkostnadene.


Betaling

Oppkrav
Hvis du har valgt oppkravsgebyr vil gebyret komme i tillegg til fakturabeløpet.

Kunder på Svalbard
Posten har innført et eget gebyr på pakker som sendes til Svalbard. Av denne grunn blir hver bestilling belastet med dette gebyret som f.t. er kr 160,- .
Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett

Innledning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder her.

1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

2. Partene

Selger er Happynorwegian AS, Fernanda Nissens gate 4a, 0484 Oslo, brage@happynorwegian.no, Tel. 93899345, Org. 817851142, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5. Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

6. Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

7. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

8. Angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
  • Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

9. Forsinkelse og manglende levering - kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

Oppfyllelse

Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.

Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving

Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.

Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.

Leveres tingen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen.

Erstatning

Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.

10. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

Oppfyllelse

Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving

Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr

Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer

Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selger belaste kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

12. Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

13. Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

14. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Sikkerhet og personvern

PERSONVERNERKLÆRING

Er du opptatt av hvordan dine personopplysninger blir ivaretatt i denne nettbutikken? Da har du kommet til rett sted!

Nedenfor vil du kunne lese hvordan vi i *navn på nettbutikken din* håndterer personopplysninger, samt få informasjon om dine rettigheter som registrert hos oss. Vi håper du finner det du leter etter her. Du kan selvsagt også kontakte oss, dersom du har spørsmål om vår behandling av dine opplysninger. Vi er opptatt trygghet og gjennomsiktighet på dette området, og vi tar dine henvendelser seriøst!

Behandlingsansvarlig:
  • Navn: Happynorwegian AS, Org. 817851142
  • Kontaktperson: Brage Eriksen
  • Telefon: 0047 93 89 93 45
  • E-post: brage@happynorwegian.no
  • Adresse: Fernanda Nissens gate 4a, 0484 Oslo
HVORFOR BEHANDLER VI PERSONOPPLYSNINGER?

Vi samler inn og behandler personopplysninger for å kunne tilby besøkende på våre nettsider de tjenester og produkter de etterspør. Vi ønsker også å tilby bedre og mer relevant innhold til den enkelte kunde, samt skape gode og langvarige relasjoner til våre eksisterende kunder.

Når behandler vi personopplysninger? Nedenfor finner du en liste over når og hvordan vi behandler personopplysninger i de enkelte tilfellene. Merk at all behandling er basert på samtykke, med unntak av innsamling av data ved kjøp, hvor enkelte opplysninger må gis for å kunne gjennomføre kjøpet. I dette tilfellet er behandlingsgrunnlaget avtaleinngåelse.

Nyhetsbrev:
  • Hvor: Nettbutikkens nyhetsbrev
  • Hva lagres: E-postadresse.
  • Bruksområde for personopplysninger: For å sende ut nyhetsbrev.
  • Lagringstid: På ubestemt tid. Til du melder deg av nyhetsbrevet eller ber om sletting.
  • Behandlingsgrunnlag: Samtykke.
  • Sikkerhet: Informasjonen lagres på sikret server. Kontakt oss for ytterligere informasjon om sikkerhet.
  • Databehandler (tredjepart): *Fyll inn nyhetsbrevleverandør, dersom dere benytter dette. Eksmepler kan være "Mailmojo", "Mailchimp" eller andre. Dersom dere ikke benytter dette kan dette punktet fjernes*.
Kjøp i nettbutikken:
  • Hvor: I butikkens utsjekk/kasse
  • Hva lagres: Fornavn, etternavn, telefonnummer, e-post, gateadresse, postnummer, sted,varenavn, antall varer, fraktalternativer som velges, navn på valgt betalingsmetode (f.eks. Klarna Faktura) og pris lagres også.Fødsels- og personnummer kreves kun ved bruk av finansieringstjenester, og lagres ikke i nettbutikken. Fødsels- og personnummer samles inn og behandles kun av betalingstilbyder. Firmanavn, organisasjonsnummer og kontaktperson kreves ved bedriftskjøp.
  • Bruksområde for personopplysninger: For å gjennomføre et kjøp i denne nettbutikken kreves navn, adresse og kontaktinformasjon for gjennomføring av betaling og sending av varer, samt utsendelse av faktura der det er valgt. Kontaktopplysningene kan også benyttes for å kontakte kjøper i forbindelse med kjøpet. Fødsels- og personnummer benyttes av finansieringstilbyder for å kunne utføre en kredittsjekk i forbindelse med bruk av faktura og finansieringstjenester. Informasjonen vil også benyttes til regnskapsformål.Lagringstid: Personopplysningene lagres i henhold til Lov om bokføring, og normalt i 10 år etter utgangen av regnskapsåret. Dersom avtale om ekstra garanti på varen er inngått vil opplysningene lagres så lenge garantien er gjeldende, men ikke kortere enn 10 år.
  • Behandlingsgrunnlag: Nødvendig for avtaleinngåelse/kjøp og for bokføring.
  • Sikkerhet: Informasjonen lagres på sikret server. Kontakt oss for ytterligere informasjon om sikkerhet.
  • Databehandler (tredjepart): *Fyll inn alle aktive betalingsleverandører, fraktleverandører og regnskapsprogrammer og andre tjenester dere benytter i butikken som håndterer data kunden oppgir ved kjøp*
Kontaktskjema/kundehenvendelser:
  • Hvor: Kontaktskjema i nettbutikk
  • Hva lagres: Fornavn, etternavn, telefonnummer, e-post + henvendelse.
  • Bruksområde for personopplysninger: Informasjonen benyttes for å kunne svare deg på din henvendelse. Dersom du tidligere har sendt inn en henvendelse registrert på samme navn, telefonnummer eller e-postadresse vil vi kunne se henvendelseshistorikken din. Dette gjør vi for å kunne svare bedre på dine spørsmål, særlig dersom de er relatert til tidligere henvendelser eller kjøp.
  • Lagringstid: Informasjonen tilknyttet din henvendelsene lagres så lenge det er nødvendig for å kunne besvare dine henvendelser.
  • Behandlingsgrunnlag: Samtykke.
  • Sikkerhet: Informasjonen lagres på sikret server. Kontakt oss for ytterligere informasjon om sikkerhet.
  • Databehandler (tredjepart): *Fyll inn e-postleverandøren du benytter for bedrifts-e-post. Kundehenvendelser via kontaktskjemaet i butikken din sendes nemlig til denne e-postkontoen. Eksempler på e-postkontoer kan være Gmail (Google), Outlook (Microsoft) eller andre*
Opprettelse av kundeprofil i nettbutikken:
  • Hvor: Under "Min konto/opprett kunde"
  • Hva lagres: Fornavn, etternavn, adresse, telefonnummer, passord og e-postadresse.
  • Bruksområde for personopplysninger: Informasjonen benyttes for å opprette en kundeprofil for deg. I din kundeprofil kan du se kjøp du har lagt inn i butikken, samt redigere og tilpasse personopplysninger du har gitt til oss. Du kan også melde deg på nyhetsbrev på din kundeprofil.
  • Lagringstid: Informasjonen tilknyttet din kundeprofil lagres frem til du ber om at den skal slettes.
  • Behandlingsgrunnlag: Samtykke.
  • Sikkerhet: Informasjonen lagres på sikret server. Kontakt oss for ytterligere informasjon om sikkerhet.
Cookies: Denne nettbutikken bruker cookies, eller såkalte informasjonskapsler, for å gi deg en bedre brukeropplevelse i alle kanaler. Bruk av cookies er basert på samtykke gjennom cookies-innstillinger i din nettleser, samt din fortsatte bruk av våre sider. Er du nysgjerrig på vår bruk av cookies, samt hvordan du styrer bruken av disse?

Les mer her.

Hva er nettbutikkens behandlingsgrunnlag? *Fyll inn navn firmaet behandler enkelte typer personopplysninger. Hvilke typer data vi behandler finner du i oversikten ovenfor. Vårt behandlingsgrunnlag er i de fleste tilfeller samtykke, med ett unntak. Dette betyr at vi samler inn og behandler personopplysninger basert på samtykke fra den registrerte. Ved kjøp i vår nettbutikk er derimot behandlingsgrunnlaget ikke samtykke, men nødvendighet for avtaleinngåelse i tillegg til lovpålagte krav om bokføring.

Behandling av enkelte typer personopplysninger utenfor EU og EØS *Fyll inn navn firmaet behandler enkelte typer data utenfor EU og EØS, hos en tredjepartsleverandør av tekniske løsninger. I listen over personopplysninger som behandles (se "Når behandler vi personopplysninger?") finnes det detaljer om hvilke opplysninger som delvis behandles utenfor EU/EØS. Disse opplysningene håndteres fra Norge, men behandles hos *Insert third party provider outside EU/EØS, if you are using any*, med hovedkontor i *Insert third party providers address*.

Behandling av opplysninger om EU- og EØS-borgere i USA er godkjent av Europakommisjonen, gjennom en avtale om tilstrekkelig beskyttelsesnivå for personopplysninger, kalt EU-US Privacy Shield.

Behandling av disse personopplysningene hos *insert third party provider outside EU/EØS* omfatter kun *insert processing acitivity*, og videre håndtering av opplysningene foretas fra Norge, med *insert third party provider outside EU/EØS* som verktøy.

Behandling av enkelte typer personopplysninger utenfor EU og EØSNettbutikken benytter seg av tredjepartsleverandører som behandler personopplysninger utenfor EU og EØS. Nedenfor ser du hvem, hvor, hvordan og hvorfor dette gjøres: ELLER

Nettbutikken benytter ingen tredjepartsleverandører utenfor EU og EØS.Tredjepartsleverandør utenfor EU/EØS: *Skriv navnet på tredjepartsleverandør som behandler opplysninger fra nettbutikken utenfor EU/EØS, f.eks. Mailchimp*

Hvor behandles opplysningene: *Skriv inn landet utenfor EU/EØS som tredjepartsleverandøren behandler opplysinger i, f.eks. "USA"*

Landets lover tilbyr tilstrekkelig beskyttelse av personopplysninger: *Skriv: "Ja" eller "Nei". Se denne listen over hvilke land EU mener har tilstrekkelig beskyttelse av personopplysninger.*

Nødvendige garantier på plass for overføringer til land uten tilstrekkelig beskyttelse: *Dersom du deler personopplysninger med land som ikke er godkjent av EU (se forrige punkt), må du dokumentere hva som gjør at overføringen likevel er lovlig her. Se GDPR artikkel 46 for kravene som stilles opp dersom dette er tilfellet. Dersom landet er godkjent av EU, kan dette punktet fjernes*

Dine rettigheterTilgang til egne personopplysninger: Dersom du er registrert i våre systemer har du rett til å få tilgang til dataene vi har om deg, skulle du ønske det. Dette innebærer at du kan få dataen tilsendt, eller du kan bli informert om hvor du kan finne disse dataene. I noen tilfeller kan vi bli nødt til å be om ytterligere opplysninger om deg for å kunne bekrefte identiteten din før du får tilgang. Kontakt behandlingsansvarlig dersom tilgang er ønskelig.

Retting av egne personopplysninger: Dersom du er registrert i våre systemer, og oppfatter at vi har registrert feilaktige opplysninger om deg, har du rett til å få disse dataene rettet, eller du kan få tilgang til å rette disse selv. I noen tilfeller kan vi bli nødt til å be om ytterligere opplysninger om deg for å kunne bekrefte identiteten din før du får tilgang. Kontakt behandlingsansvarlig dersom retting er ønskelig.

Sletting av egne personopplysninger: Dersom du er registrert i våre systemer, men ønsker at vi sletter opplysningene vi har om deg, har du rett til dette. Ønsker du å slette dine data ber vi deg ta kontakt via e-postadresse epostadresse her. Vi tar forbehold om at det i enkelte tilfeller kan foreligge grunner som gjør at dataen ikke umiddelbart kan slettes, dersom du har inngått en kontrakt med oss, og disse dataene er nødvendige for opprettholdelse av denne kontrakten. I noen tilfeller kan vi bli nødt til å be om ytterligere opplysninger om deg for å kunne bekrefte identiteten din før du får tilgang. Kontakt behandlingsansvarlig dersom sletting er ønskelig.

Begrense behandling av egne personopplysninger: Dersom du er registrert i våre systemer, og ønsker å begrense behandlingen av dine personopplysninger, har du rett til å be om dette. Du kan be om at enkelte behandlingsformer opphører, eller du kan be om at vi avslutter all behandling. Vi tar forbehold om at det i enkelte tilfeller kan foreligge lovmessige grunner som gjør at slik begrensning av behandling ikke kan utføres. Sletting av data kan da gjerne være et alternativ, dersom generell begrensning ikke er mulig etter gjeldende regelverk. I noen tilfeller kan vi bli nødt til å be om ytterligere opplysninger om deg for å kunne bekrefte identiteten din før vi kan utføre endringene. Kontakt behandlingsansvarlig dersom begrensning av behandling er ønskelig.

Dataportabilitet: Dersom du er registrert i våre systemer, og innsamlingen og behandlingen av disse personopplysningene utføres automatisk og er basert på samtykke, har du rett til å overføre disse opplysningene til andre leverandører. Du kan etterspørre dette fra oss, og du har da rett til å motta disse opplysningene i et strukturert, alminnelig anvendt og maskinleselig format. Du kan også ha rett til å få disse dataene overført direkte fra oss til en annen leverandør, dersom dette er teknisk mulig. I noen tilfeller kan vi bli nødt til å be om ytterligere opplysninger om deg for å kunne bekrefte identiteten din før vi kan utføre dette. Kontakt behandlingsansvarlig dersom flytting eller overføring av dine personopplysninger er ønskelig.

Trekke samtykke til behandling av egne personopplysninger: Med unntak av informasjon du gir fra deg i forbindelse med kjøp, er all behandling av personopplysninger hos *Fyll inn navn firmaet begrunnet i et samtykke. Du har rett til å trekke ditt samtykke når som helst, og behandlingen av disse personopplysningene til det aktuelle formålet skal da opphøre. Dersom opplysningene kun benyttes til det formålet du trekker ditt samtykke fra, skal opplysningene også slettes. I noen tilfeller kan vi bli nødt til å be om ytterligere opplysninger om deg for å kunne bekrefte identiteten din før vi kan utføre dette. Kontakt behandlingsansvarlig dersom du ønsker å trekke ditt samtykke til en eller flere behandlinger av personopplysninger.

Klage på behandling av egne personopplysninger: Dersom du ønsker å klage på måten opplysningene dine behandles på, eller annet relatert til dine personopplysninger, har du rett til det. Vi håper du ønsker å sende en e-post eller på annen måte kontakte behandlingsansvarlig (kontaktopplysningene til behandlingsansvarlig finner du øverst på denne siden). Behandlingsansvarlig har ansvaret for å ivareta dine rettigheter, og hjelper deg med det du måtte lure på.

Du har også rett til å kontakte Datatilsynet dersom du er uenig i avgjørelser eller behandlingsmåter hos HappyNorwegian AS

Nyhetsbrev

Fernanda Nissens gate 4a
0484 Oslo
Norway
HappyNorwegian AS
VAT Reg No: 817851142
Patented product
Terms of Purchase
+47 938 99 345
post@happynorwegian.no
Trademark
Freight Terms
Security and Privacy
Newsletter